czwartek, 3 grudnia 2015

Rudolf Czerwononosy! - jak uszyć renifera Tilda?



Pamiętam, że jako dziecko byłam w kinie na bajce o Rudolfie! Piękna świąteczna opowieść z morałem, piosenkę przewodnią śpiewam do dziś. Dlatego dzisiaj pokażę Wam jak samemu uszyć Rudolfa. Myślę, że taki reniferek to bardzo przyjemny prezent świąteczny dla tych dużych i tych mniejszych.












No to zaczynamy:

1. Drukujemy wykrój, wycinamy wszystkie jego części.

2. Składamy materiał prawymi stronami do siebie, odrysowujemy wykrój i szpilkujemy wszystkie części.



3. Zszywamy wszystkie części, zostawiając otwory do wypychania.

4. Wycinamy elementy ok. 1 cm od szwu, przy otworach pozostawiamy więcej miejsca. Nacinamy wszystkie części wzdłuż szwy, żeby ładnie układały się po wywinięciu.





5. Obracamy materiał na prawą stronę i prasujemy.



6. Wypychamy i zszywamy dziurki szwem krytym lub na okrętkę, jak kto woli!
 
7. Wyszywamy muliną krzyżyki na nóżkach.



8. Przyszywamy nogi do tułowia (najlepiej uprzednio szpilkując żeby było mniej więcej równo) :)



9. Przyszywamy uszka i rogi.Uszka najpierw zeszyłam częścią w  kratkę do środka, żeby nabrały odpowiedniego kształtu (zginamy uszko na pół i zszywamy dolną część - tą gdzie zostawiliśmy otwór na wywrócenie na prawą stronę) a później przyszyłam do głowy.

Uformowane uszka.



10. Przyszywamy lub przyklejamy nosek (wycięty z materiału trójkąt) i oczka (u mnie to dwa czarne koraliki). Oryginalny tildowski reniferek ma oba oczka obok siebie z boku, mój patrzy przed siebie. Jako noska można tez użyć guziczka, czarnego albo czerwonego.

GOTOWE! Ja bym się ucieszyła z takiego prezentu, a Wy? :)

1 komentarz: